Tuesday, July 20, 2021

tkinter Тооны машин хийх код

# Тооны машин хийх код 

# https://www.studytonight.com/tkinter/calculator-application-using-tkinter

from tkinter import *

win = Tk() # Үндсэн цонхыг үүсгэнэ
win.geometry("312x324")  # Цонхныхоо хэмжээг зааж өгнө 
win.resizable(00)  # Уг цонхны хэмжээ өөрчлөгдөхөөс сэргийлнэ
win.title("Тооны машин")

################### Функц эхлэх хэсэг ####################
# 'btn_click' Функц : 
# Энэ функц нь тооны машинд тоог оруулах бүрд  
# тасралтгүй шинэчлэгдэх юм 

def btn_click(item):
    global expression
    expression = expression + str(item)
    input_text.set(expression)

# 'bt_clear' Функц : Энэ нь оролтын талбар дахь 
# илэрхийллийг цэвэрлэх юм

def bt_clear(): 
    global expression 
    expression = "" 
    input_text.set("")
 
# 'bt_equal': Энэ метод нь оролтын 
# талбар дахь илэрхийлэлийг тооцоолно
 
def bt_equal():
    global expression
    result = str(eval(expression)) # 'eval': илэрхийллийн мөрийг үнэлэх функц юм.
    input_text.set(result)
    expression = ""
 
expression = ""
 
# 'StringVar()' : Оролтын талбар дахь утгыг авч хэрэглэх юм.
input_text = StringVar()
 
# Оролтын талбарын фрэйм үүсгэх хэсэг
input_frame = Frame(win, width=312, height=50, bd=0, highlightbackground="black", highlightcolor="black", highlightthickness=2)
input_frame.pack(side=TOP)
 
#Оролтын талбарын 'Frame' дотор талын тохиргоог хийх хэсэг
input_field = Entry(input_frame, font=('arial'18'bold'), textvariable=input_text, width=50, bg="#eee", bd=0, justify=RIGHT)
input_field.grid(row=0, column=0)
input_field.pack(ipady=10# 'ipady' нь оролтын талбарын дотор талаас өндрийн зай авах хэмжээг заана
 
#'Input_frame' доор байрлах товчлууруудын бусад 'Frame'-үүдээ бүтээе.
btns_frame = Frame(win, width=312, height=272.5, bg="grey")
btns_frame.pack()
 
# Эхний мөр
clear = Button(btns_frame, text = "C", fg = "black", width = 32, height = 3, bd = 0, bg = "#eee", cursor = "hand2", command = lambda: bt_clear()).grid(row = 0, column = 0, columnspan = 3, padx = 1, pady = 1)
divide = Button(btns_frame, text = "/", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#eee", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click("/")).grid(row = 0, column = 3, padx = 1, pady = 1)
 
# Хоёр дахь мөр
seven = Button(btns_frame, text = "7", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(7)).grid(row = 1, column = 0, padx = 1, pady = 1)
eight = Button(btns_frame, text = "8", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(8)).grid(row = 1, column = 1, padx = 1, pady = 1)
nine = Button(btns_frame, text = "9", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(9)).grid(row = 1, column = 2, padx = 1, pady = 1)
multiply = Button(btns_frame, text = "*", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#eee", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click("*")).grid(row = 1, column = 3, padx = 1, pady = 1)
 
# Гурав дахь мөр
four = Button(btns_frame, text = "4", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(4)).grid(row = 2, column = 0, padx = 1, pady = 1)
five = Button(btns_frame, text = "5", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(5)).grid(row = 2, column = 1, padx = 1, pady = 1)
six = Button(btns_frame, text = "6", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(6)).grid(row = 2, column = 2, padx = 1, pady = 1)
minus = Button(btns_frame, text = "-", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#eee", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click("-")).grid(row = 2, column = 3, padx = 1, pady = 1)
 
# Дөрөв дэх мөр
one = Button(btns_frame, text = "1", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(1)).grid(row = 3, column = 0, padx = 1, pady = 1)
two = Button(btns_frame, text = "2", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(2)).grid(row = 3, column = 1, padx = 1, pady = 1)
three = Button(btns_frame, text = "3", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(3)).grid(row = 3, column = 2, padx = 1, pady = 1)
plus = Button(btns_frame, text = "+", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#eee", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click("+")).grid(row = 3, column = 3, padx = 1, pady = 1)
 
# Дөрөв дэх мөр
zero = Button(btns_frame, text = "0", fg = "black", width = 21, height = 3, bd = 0, bg = "#fff", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(0)).grid(row = 4, column = 0, columnspan = 2, padx = 1, pady = 1)
point = Button(btns_frame, text = ".", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#eee", cursor = "hand2", command = lambda: btn_click(".")).grid(row = 4, column = 2, padx = 1, pady = 1)
equals = Button(btns_frame, text = "=", fg = "black", width = 10, height = 3, bd = 0, bg = "#eee", cursor = "hand2", command = lambda: bt_equal()).grid(row = 4, column = 3, padx = 1, pady = 1)

win.mainloop()



No comments:

Post a Comment